010 268 01 86 info@dutchclickmedia.nl

Uw website hoort uw persoonlijke verkoopmachine te zijn. U weet dat uw site het visitekaartje is van uw bedrijf en dat u hiermee een indruk achterlaat bij de bezoeker. De (aanwezige) criteria voor een goede website helpen de kans te vergroten dat u een goede indruk achterlaat. Bovendien helpt het u om uw site vóór u te laten werken in plaats van tegen u. Maar waaraan voldoet nu eigenlijk een sterke site? Laten we de elementen eens doornemen.  

 

De criteria waaraan een goede website moet voldoen

 

Uw site moet een mooi design hebben, klaar. Een inspirerend design straalt professionaliteit uit. Een ‘Over Ons’ pagina inclusief foto(‘s) mag niet ontbreken. Geef uw klant de mogelijkheid om u te leren kennen. Daarnaast moet het makkelijk zijn om contactinformatie te vinden. Laat u bijvoorbeeld duidelijk weten hoe bezoekers met u in contact kunnen komen?

 

Er zijn nog een aantal criteria voor een goede website. Klanten willen graag weten wat u aanbiedt. Zorg dat u een overzicht van uw producten of diensten aan uw site toevoegt zodat (potentiële) klanten weten wat u aanbiedt. Voor sommige websites is het belangrijk om voorbeelden van afgeleverd werk te tonen. Tot slot is er de call-to-action. Moet de bezoeker zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een offerte aanvragen? Markeer dit bijvoorbeeld in uw menubalk!

 

80% van uw bezoekers…

 

Het is ook erg belangrijk om te weten dat 80% van uw bezoekers niet direct contact met u opnemen. Zelfs als uw website conversie-technisch goed in elkaar zit zal slechts 20% van alle bezoekers direct contact opnemen.

 

Wat kunt u doen om de overige 80% van uw potentiële klanten warm te houden?U zorgt dat u een e-maillijst heeft. Door het hebben van een email list kunt u deze 80% omzetten van eenmalige bezoeker naar koper. Hiervoor gebruikt u een zogenaamd lead magnet. Verzamel e-mailadressen door iets gratis weg te geven. In ruil hiervoor ontvangt u de gegevens van de klant (e-mailadres & naam).

 

Vaak is dit weggevertje in de vorm van een gratis rapport/PDF. Bent u bijvoorbeeld een makelaar? Dan heeft uw lead magnet de volgende titel: ‘7 Tips Voor Het Vinden Van Een Huis In [Uw Locatie]’. Voor elk bedrijf is het mogelijk om een lead magnet te ontwerpen.

 

Nadat u het gratis weggevertje heeft ontworpen kunt u het gaan promoten. Voeg het toe aan een sectie op uw homepage of aan de zijbalk. Vergeet uw lead magnet te promoten via andere netwerken zoals Facebook, Twitter etc.

 

Ontbrekende elementen: het gevaar

 

Misschien voldoet uw site niet aan de bovengenoemde elementen? Het gevaar hiervan is dat potentiële klanten niet overtuigd zijn van uw kwaliteiten. De eerste indruk bevalt niet waardoor uw potentiële klant zonder pardon op zoek gaat naar het volgende bedrijf. In de internetmarkt van vandaag moet u zich kunnen onderscheiden.

 

Wij kunnen u helpen om bovenstaande criteria van een goede website toe te voegen aan uw site zodat u meer klanten aantrekt én uw conversie verhoogt! Ga naar www.dutchclickmedia.nl waar u meer kunt vinden over de verschillende diensten die we aanbieden óf ontdek hoe wij unieke websites bouwen en hoe wij u kunnen helpen.